Gospodarstvo

V Borovnici odprli prenovljeno železniško postajo

3. junija je v Borovnici potekala slovesnost ob odprtju prenovljene železniške postaje. Dela na projektu z vrednostjo skoraj 112 milijonov evrov z DDV, od tega je bilo 44,5 milijona evrov nepovratnih sredstev iz načrta za okrevanje in odpornost, so potekala od septembra 2022.

Zaključek obsežnega projekta

Kot je na včerajšnji prireditvi pojasnila ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek, sta bila v okviru projekta zgrajena 160-metrski bočni in 240-metrski otočni peron z nadstrešnicami in pripadajočo opremo. Prenovili so tudi tirno infrastrukturo in nadgradili 2,91 kilometrov postajnih tirov, prav tako pa vozne mreže ter devet kretnic. Da do peronov potniki lažje dostopajo, so zgradili tudi 24 metrov dolg podhod z dvema dvigaloma in stopniščema, postavili pa so še 1,2 kilometra protihrupnih ograj. Prenovljeno je bilo tudi postajališče Notranje Gorice.

Ministrica je izpostavila, da je projekt zagotovil zmogljivejšo infrastrukturo, ki omogoča večjo funkcionalnost postaje, večjo stopnjo varnosti ter večjo fleksibilnost in prepustnost železniškega prometa. Dodala je še, da je za preostale dele odsekov med Brezovico in Borovnico, ki med drugim zajema nadgradnjo železniških postaj Brezovica in Preserje ter gradnjo podvoza s postajališčem v Vnanjih Goricah, v teku javno naročilo za izvedbo del.

Evropska sredstva so bila na projektu dobro porabljena

Vodja predstavništva Evropske komisije v Sloveniji Jerneja Jug Jerše je ocenila, da so se evropska sredstva na projektu dobro porabila. Postaja v Borovnici je že peti projekt iz načrta za okrevanje in odpornost, ki ga uspešno zapirajo, je še dodala.. Prejšnji so bile železniške postaje Grosuplje, Domžale, Radovljica in Nova Gorica.

Župan občine Peter Črnilogar je nadgradnjo označil za veliko pridobitev za Borovnico. Od vseh občanov, ki se na delo vozijo v Ljubljano, se jih 37 odstotkov namreč do prestolnice odpelje z vlakom.

Kakšno pa je stanje v Ljubljani?

Nadgradnja osrednje ljubljanske železniške postaje naj bi bila končana konec julija 2026, avtobusna postaja pa naj bi bila odprta v letu 2027. Projekt, ki je druga največja investicija v slovenskem železniškem omrežju, po navedbah pristojnih za zdaj poteka skladno s časovnico. Pogodbena vrednost z davkom je skoraj 244 milijonov evrov, direkcija za infrastukturo pa je lani jeseni za izvajalca izbrala konzorcij SŽ – Železniško gradbeno podjetje, Kolektor Igin, CGP in GH holding.

Dela za nadgradnjo železniške postaje v Ljubljani od aprila dalje potekajo na severnem delu. V uporabi je približno polovica vseh tirov, kljub temu pa naj bi promet potekal dokaj normalno, brez večjih dodatnih zamud. Pristojni so sicer ocenili, da več težav pričakujejo septembra, ko naj bi stekla dela na južnem delu postaje. Trenutno podobo dobivajo bodoči peroni štiri, pet in šest, nova postaja pa bo imela 13 tirov, od tega 11 s peroni. Omenjeni šesti peron bo stal ob novi avtobusni postaji in bo imel multimodalno funkcijo, ki bo omogočala lažje prestopanje na avtobuse. Nastaja pa tudi nov podhod pod postajo, ki bo dvakrat večji od dosedanjega, imel pa bo tudi dvosmerno kolesarsko stezo.

V okviru obnove bodo po besedah ljubljanskega župana Zorana Jankovića potekala tudi druga gradbena dela. Med njimi je nadvoz pri Orto baru, obnova Masarykove in Šmartinske ceste ter tako imenovani tivolski lok, ki bi omogočil neposredne navezave med gorenjsko in primorsko progo.

Delitve: