Gospodarstvo

Velikan stavbnega pohištva kljub padcu prihodkov v prenovo in digitalizacijo

Družba AJM, eden vodilnih slovenskih proizvajalcev stavbnega pohištva s sedežem v Kozjaku nad Pesnico, ki zaposluje približno 180 ljudi, je v poslovnem letu 2024 zabeležila upad prihodkov od prodaje za približno 10 % na 25,8 milijona evrov. S tem so že drugo leto zapored zaostali za zastavljenimi cilji. Vodstvo podjetja kot ključni razlog za slabše poslovanje navaja zmanjšan obseg javnih naročil, piše STA.

Poslovni izzivi in strateške prilagoditve družbe AJM v letu 2024

Družba AJM, eden vodilnih slovenskih proizvajalcev stavbnega pohištva s sedežem v Kozjaku nad Pesnico, ki zaposluje približno 180 ljudi, je v poslovnem letu 2024 zabeležila upad prihodkov od prodaje za približno 10 % na 25,8 milijona evrov. S tem so že drugo leto zapored zaostali za zastavljenimi cilji. Vodstvo podjetja kot ključni razlog za slabše poslovanje navaja zmanjšan obseg javnih naročil.

Umirjanje gospodarske rasti in vpliv na poslovanje

Letno poročilo družbe AJM poudarja, da je preteklo leto zaznamovalo umirjanje gospodarske rasti tako na domačem kot na tujih trgih. V gradbenem sektorju, še posebej na področju javnih investicij v gradnjo in obnovo, je bilo zaznano manjše investicijsko povpraševanje. To je neposredno vplivalo na rast podjetja, saj izpada javnih naročil, kljub rasti naročil v zasebnem sektorju, niso mogli v celoti nadomestiti.

Po obdobju stalne rasti prihodkov med letoma 2020 in 2023, so prihodki v letu 2024 padli pod raven zadnjih dveh let pred tem. Domači trg je prispeval dobre tri četrtine celotnih prihodkov, trgi EU nekaj manj kot petino, preostanek pa trgi izven EU. Prodaja se je zmanjšala na vseh trgih, največji padec, za dobrih 13 %, pa je bil zabeležen v Sloveniji. Ključna izvozna trga ostajata Avstrija, ki predstavlja večino izvoznih poslov, in Švica, ki prispeva skoraj petino izvoza.

Znižanje dobička in strateške investicije

Posledično je ob znižanju prihodkov upadel tudi dobiček. Ta je znašal manj kot 220.000 evrov, kar je več kot štirikrat manj kot v predhodnem letu, in je bil nižji tako od realiziranega kot načrtovanega dobička.

Kljub slabšim finančnim rezultatom je uprava podjetja izpostavila pomembne kakovostne preskoke v poslovanju. Ti vključujejo tehnološke posodobitve proizvodnje in organizacijske izboljšave, ki naj bi podjetju zagotovile večjo konkurenčno prednost v prihodnosti. Med ključnimi razvojnimi koraki so nadgradnja prodajnega procesa z digitalnimi rešitvami in implementacija umetne inteligence. V posodobitev proizvodnje PVC stavbnega pohištva so investirali 1,8 milijona evrov, v okviru trajnostnih prizadevanj pa so zagnali tudi novo sončno elektrarno na strehi proizvodne hale.

Delitve: