AktualnoGospodarstvo

Vsak četrti nov avto letos na elektriko: Kitajska podira rekorde, Evropa dohiteva

Prodaja električnih vozil hitro narašča po vsem svetu, največjo rast pa beleži Kitajska. Po podatkih Mednarodne agencije za energijo (IEA) naj bi letos globalna prodaja električnih avtomobilov dosegla 20 milijonov, kar predstavlja več kot 25 odstotkov vseh novo registriranih vozil.

Kitajska odgovorna za kar 70 odstotkov svetovne prodaje električnih avtomobilov

Kitajska bo odgovorna za kar 70 odstotkov svetovne prodaje električnih avtomobilov v letu 2025, ocenjujejo pri IEA. V prvem četrtletju letošnjega leta je bilo prodanih za 35 odstotkov več električnih vozil kot v enakem obdobju lani. V prihodnjem letu naj bi na Kitajskem že 60 odstotkov vseh novih avtomobilov poganjala elektrika. V Evropi naj bi električni avtomobili letos dosegli četrtinski delež celotne prodaje, medtem ko naj bi v ZDA ta delež znašal 11 odstotkov.

Napovedi do leta 2030 kažejo še večjo preusmeritev k elektriki: na Kitajskem naj bi električni avtomobili predstavljali kar 80 odstotkov vseh novo registriranih vozil, v Evropi 60 odstotkov, v ZDA pa naj bi ta delež dosegel 20 odstotkov. Čeprav bi lahko prodajo avtomobilov v prihodnjih letih zavrli višje carine in upočasnjena gospodarska rast, pri IEA ocenjujejo, da se delež električnih vozil kljub temu ne bo zmanjšal.

Kitajska je medtem okrepila svojo vlogo tudi na proizvodni strani. Globalna proizvodnja električnih vozil se je v povprečju povečala za 25 odstotkov, a skoraj v celoti na račun Kitajske. V Evropi je proizvodnja ostala nespremenjena, v ZDA pa upadla. V Mehiki, kjer večino proizvodnje predstavljajo ameriška podjetja, se je obseg proizvodnje podvojil.

Raste tudi delež električnih tovornjakov

Raste tudi delež električnih tovornjakov: lani so predstavljali 2 odstotka vseh novo prodanih tovornjakov. Kitajska je z 80 odstotki svetovne prodaje električnih tovornjakov tudi tu vodilna, saj so tamkajšnji spodbujevalni programi povečali prodajo na 75.000 vozil. Električni tovornjaki na Kitajskem že zdaj v določenih primerih pomenijo cenejšo alternativo dizelskim, medtem ko bi se v Evropi stroškovna izenačitev lahko zgodila do leta 2030.

Delitve: