Zdravje in dobro počutje ostajata najvišji prioriteti evropskih potrošnikov, kaže nova študija nizozemskega podjetja za tržne raziskave Innova. Približno 28 odstotkov vprašanih poroča, da dosledno sprejemajo ukrepe za bolj zdravo življenje, predvsem z namenom ohranjanja duševnega zdravja, preprečevanja bolezni in vzdrževanja telesne pripravljenosti.
Za dobro počutje največ naredijo z zadostnim spanjem, redno vadbo in uravnoteženo prehrano
Eden od štirih Evropejcev se po ugotovitvah raziskave osredotoča na vprašanja zdravja in dobrega počutja, medtem ko jih 28 odstotkov daje prednost trajnostnim praksam, kot sta ponovna uporaba izdelkov in embalaže. Generacijske razlike pri tem igrajo pomembno vlogo. Mlajše skupine bolj poudarjajo lepoto, dobro počutje in telesno pripravljenost, starejši pa izgubo telesne teže ter preprečevanje bolezni.
Večina vprašanih, kar 66 odstotkov, meni, da za dobro počutje največ naredijo z zadostnim spanjem, redno vadbo in uravnoteženo prehrano. Za bolj zdravo prehranjevanje potrošniki najpogosteje izbirajo svežo hrano, nadzorujejo porcije in omejujejo prigrizke.
Polovica se jih rada razvaja z »vsakodnevnimi eksperimentalnimi trenutki sreče«
Poleg skrbi zase pa vse več Evropejcev sprejema tudi bolj zavestne potrošniške navade za podporo okolju. Mladi med 18. in 34. letom starosti vse pogosteje sledijo dietam, ki jih vodijo okoljski ali socialni vidiki, drugi pa se odločajo za lastno pridelavo hrane, kompostiranje in recikliranje.
Poročilo navaja tudi, da se skoraj polovica vprašanih (48 odstotkov) rada razvaja z »vsakodnevnimi eksperimentalnimi trenutki sreče«, pri čemer ima družina ključno vlogo pri ustvarjanju teh drobnih zadovoljstev.
Raziskava kaže še, da dom in naravno okolje znova pridobivata pomen. Prehranjevanje doma je postalo nov trend, ki ga pogosto spodbuja finančna previdnost. Hrana in družina tako ostajata osrednja vira povezanosti za mlade Evropejce, medtem ko življenjski slog, usmerjen v zdravje, zmanjšuje obiskovanje barov in nočnih lokalov.