Slovenske železnice doživljajo preobrat. Tadej Grešovnik, naš sogovornik in pooblaščenec za komuniciranje iz Slovenskih železnic, potrjuje izjemno rast števila prepeljanih potnikov in vlakovnih kilometrov v zadnjih letih. Med letoma 2020 in 2025 se je število prepeljanih potnikov povečalo za kar 37,1 odstotek.
Ključ do preobrata leži v pol milijarde evrov vredni modernizaciji voznega trakta, bolj prilagojenih voznih redih in uspešnem trženju. Toda ali so res razlog za ta trend tudi avtomobilski zastoji in visoka cena goriva, ali pa je Slovenija preprosto sprejela vlak kot najlepši način poti?
Številke ne lažejo: Slovenske železnice pričakujejo rast
Podatki SŽ potrjujejo, da je železnica vse bolj priljubljena izbira. V letu 2024 so SŽ prepeljale 16,8 milijona potnikov, za leto 2025 pa kljub zaporam prog zaradi del na infrastrukturi pričakujejo kar 15-odstotno rast števila prepeljanih potnikov.
Glavni razlog je modernizacija voznega parka, v katero je bilo vloženih okoli pol milijarde evrov. Posledica? 72 novih sodobnih potniških garnitur je bistveno znižalo povprečno starost vlakov: »Če je bila še pred petimi leti povprečna starost potniških garnitur več kot 40 let, je danes povprečna starost za skoraj polovico nižja in znaša le še 22 let, « pravi Grešovnik.
Novi vlaki so opremljeni z internetom, vtičnicami in večjim prostorom za prevoz koles, kar izboljšuje okolju prijaznejšo mobilnost.
Ko vlak premaga prometne konice: Konkurenčnost na tirih
Med razlogi za rast je tudi dejstvo, da je vlak postal konkurenčnejši avtomobilu, še posebej v primestnem prometu. SŽ navaja, da je pot z vlakom v prometnih konicah ponekod že hitrejša oblika prevoza v primerjavi z avtomobilom. Med najbolj konkurenčnimi relacijami izstopajo:
- Kranj – Ljubljana (od 25 minut prej)
- Grosuplje – Ljubljana (od 25 minut prej)
- Škofja Loka – Ljubljana (od 19 minut prej)
Rast pa pripisujejo tudi bolj prilagojenim voznim redom, povečanju frekvence povezav, prenovljenim postajam in digitalizaciji storitev (156 kartomatov in mobilni nakup prek aplikacije).

Kampanja “Potovanje z Razgledi” kot razbremenjujoča alternativa stresu na cesti
Za rastjo ne stojijo le tehnične izboljšave, temveč tudi čustveni marketing. Kampanja “Potovanje z razgledi” (uradno “Najlepši del poti”) vlak repozicionira kot celostno izkušnjo. Čeprav SŽ učinka kampanje še niso merile, je sporočilo jasno:“Seveda je doseči destinacijo vselej osrednji motiv za potovanje, ni pa nujno, da je najlepši del poti prav prihod na cilj. Praviloma so to trenutki pred tem, ko se misli med potjo preusmerijo na pokrajino, ki drsi mimo nas in nam pomaga, da pozabimo na skrbi. Prav to lahko v polnosti doživimo le na vlaku. In to smo želeli poudariti v kampanji.”
Kampanja je tako pomemben del strategije za krepitev ugleda in privabljanje potnikov, ki iščejo sproščeno in trajnostno alternativo stresni vožnji.
Kam peljejo tiri: Infrastruktura in prihodnost Slovenskih železnic
Vlaganja se nadaljujejo. V naslednjih mesecih bo dobavljenih še 4 od 20 dodatno naročenih potniških garnitur, do leta 2026 pa načrtujejo tudi nakup 4 novih lokomotiv in 20 vagonov za mednarodni promet.
Eden najpomembnejših projektov je dolgo pričakovana izgradnja novega Potniškega centra v Ljubljani – sodobnega železniškega in avtobusnega terminala, ki bo bistveno povečal zmogljivosti. “Glede na trenutni tempo vlaganj verjamemo, da bomo v naslednjih letih dosegli pomemben napredek – ne le v kilometrih novih prog, temveč predvsem v kakovosti celotnega sistema,” pravi sogovornik.
Preberite še: Prelomnica po več kot 30 letih – katere kraje vlak sploh povezuje?













