Aktualno

Ste vedeli? Akcijske cene hrane niso vedno dobra novica

Varuh odnosov v verigi preskrbe s hrano Branko Ravnik poziva vse deležnike v verigi, naj se pri prodaji svežih prehranskih izdelkov izognejo praksam prodaje pod nabavno ceno. Hkrati jih spodbuja, naj mu posredujejo informacije o morebitnih primerih tovrstnega ravnanja.

Cenovne vojne lahko vodijo v zmanjšanje proizvodnje in pomanjkanje živil

Kot ob danes objavljenem pozivu pojasnjuje varuh Branko Ravnik, prodaja pod nabavno ceno v prvi vrsti razvrednoti ceno hrane, saj s tem kupec dobi napačen signal o njeni resnični vrednosti. Ge za prodajo izdelkov po ceni, ki je nižja od prodajne cene dobavitelja.

Posredno lahko sproži pritisk na dobavitelje, da znižajo cene pod stroške proizvodnje, lahko se zgodijo celo cenovne vojne, ki dolgoročno zelo negativno vplivajo na trg, na primer na zmanjšanje proizvodnje in pomanjkanje živil,” opozarja.

Takšna praksa spodbuja tudi nezdravo konkurenco, vključno s prodajo živil slabše kakovosti, kar ogroža stabilnost prehranske verige in škodi lokalni pridelavi ter predelavi.

Še posebej nevarno za sektorje, v katerih poteka prodaja svežih živil

Kot opozarja Ravnik, so posebej občutljivi sektorji, v katerih poteka prodaja svežih živil. “Tu so bolj izrazita tržna nihanja, saj je od prodaje sezonskih pridelkov v danem trenutku odvisno večje število pridelovalcev ali predelovalcev. To ima lahko izjemno negativen vpliv na ohranjanje obsega pridelave in prireje,” poudarja.

Trgovci vsak teden pošljejo približno 600.000 katalogov na domove potrošnikov

Poleg tega Ravnik trgovce poziva še k zmanjšanju pogostosti izdajanja papirnatih reklamnih katalogov z aktualnimi ponudbami – s tedenskega na 14-dnevno obdobje. Po njegovih podatkih trgovci vsak teden pošljejo približno 600.000 katalogov na domove potrošnikov.

Z zmanjšanjem obsega izdaje in pošiljanja letakov bi lahko prispevali k bolj trajnostnim pristopom in zmanjševanju negativnih vplivov na okolje,” poudarja varuh. Ocenjuje, da zaradi tega potrošniki ne bi bili prikrajšani, prav tako se ne bi poslabšalo okolje konkurenčnosti med trgovci.

Delitve: