V prenovljeni aplikaciji Erar, ki prikazuje porabo javnega denarja, je prišlo do resnih napak pri prikazu nakazil družbe GEN-I fizičnim osebam. Med transakcijami so bili navedeni tudi izjemno visoki zneski – v enem primeru celo 20 milijonov evrov.
V GEN-I opozarjajo, da napake še vedno niso odpravljene
“V družbi GEN-I opozarjamo, da je šlo že pri sami objavi teh podatkov za nedopustno protipravno ravnanje KPK, ki je družbi povzročilo nepremoženjsko škodo zaradi okrnitve ugleda in dobrega imena. Javna objava neresničnih, zavajajočih in napačnih podatkov je povzročila izrazito negativni odziv medijev in v širši javnosti. Objava neresničnih podatkov, da so več milijonov evrov vredne zneske prejele fizične osebe, je vzpodbudila sume o nezakonitosti nakazil, s tem pa tudi o morebitni nezakonitosti poslovanja družbe GEN-I,” so zapisali v današnjem sporočilu za javnost.
V podjetju menijo, da je Komisija za preprečevanje korupcije (KPK) s tem posegla v njihov ugled in dobro ime. Po njihovih besedah jim je nastala škoda, zato so 10. aprila na državno odvetništvo naslovili predlog za mirno rešitev spora. “Družba GEN-I je zato 10. aprila na državno odvetništvo naslovila predlog za mirno rešitev spora, v katerem je podala odškodninski zahtevek v višini 40.000 evrov skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva vložitve predloga,” so dodali.
Kot prejemnik več kot tridesetkrat napačno navedena fizična oseba
Analiza podatkov v aplikaciji je pokazala, da je pri več kot 30 transakcijah v vrednosti med 360.000 in 1,82 milijona evrov napačno kot prejemnik navedena fizična oseba, čeprav so bile nakazila v resnici namenjena pravnim osebam.
“V večini teh primerov Erar isto transakcijo prikaže tudi po trikrat, pri čemer po dvakrat pri prejemniku navaja ‘druga plačila’,” so pojasnili v GEN-I. Ob tem dodajajo, da so pregledali le transakcije nad 350.000 evrov, zato je napačnih oziroma netočnih podatkov verjetno še več.
KPK napak še vedno ni odpravila
Kljub dvema pisnima opozoriloma – 6. marca in 10. aprila – KPK napak po njihovih besedah še ni odpravila, čeprav jo k temu zavezuje zakon. Odgovor, ki so ga prejeli 18. marca, pojasnjuje, “da so napačni podatki, objavljeni v aplikaciji Erar, posledica napak v primarnih zbirkah podatkov, iz katerih komisija pridobiva te podatke”. V GEN-I dodajajo, da je KPK zapisala še, da je odpravo napak začela v sodelovanju z Upravo RS za javna plačila.
Napaka se je namreč zgodila prav pri tej upravi, od koder KPK črpa podatke. Sistem je transakcijo v višini 20 milijonov evrov, ki jo je GEN-I izvedel do Centralne klirinško depotne družbe (KDD), napačno označil kot nakazilo fizični osebi. Kasnejša analiza vseh transakcij od leta 2014 je pokazala, da je do podobnih napak prišlo v 11 primerih pri sedmih različnih subjektih.
Po razkritju so KPK, Uprava RS za javna plačila in AJPES napovedali ustanovitev delovne skupine, ki se bo ukvarjala z reševanjem tovrstnih primerov, poroča STA.